Turizm sektörünün haber kaynağı Turizm Haber Merkezi'nin haberine göre Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğu Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda ilerlemek ve ülke turizmine katkı sağlamak amacıyla Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından hayata gçirilen proje ile turizmin 12 aya ve yurt geneline yayılması amaçlanırken TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya tanıtım ve pazarlamada çok daha iyisini yapmak için hem ürün olarak hem de insan kaynağı olarak Türkiye'nin büyük bir potansiyele sahip olduğunu kaydetti.
Turizmde bayrağı daha yukarılara çıkarmak için yeni bir çalışma planı başlatacaklarını duyuran TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
''Son 20 yılda ülkemiz, gelişme ve kalkınma kapsamında çok önemli adımlar attı. Yapılan çalışmalar sonrası tüm sektörler bu gelişmeden payını aldı. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da bu gelişme ve kalkınmaya sektör olarak en büyük katkıyı sunma arzusundayız. Ekonomiyle ilgili ne tür sorunlarla karşı karşıya olduğumuzun farkındayız. Bu sorunları aşmak için elimizdeki en güçlü enstrümanlardan birisi olan turizm inekonomimize net döviz katkısı 50'den fazla sektöre kaynak sağlaması, yarattığı istihdam ile turizm vatandaşımız için doğrudan gelir kaynağıdır. Turizmi 12 aya yaymak, turizmin tüm ülkeye dengeli biçimde dağılmasını sağlamak, yüksek gelirli turist oranını artırmak en büyük hedeflerimizin başında geliyor. Turizmde daha iyisini başarmak sadece Bakanlığımızın, turizmcilerin değil bu ülkede yaşayan herkesin sorumluluk yüklenmesi gereken bir meseledir. Turizm ülkemiz için vazgeçilmezdir. Yerel yönetimler, ticaret odaları, kalkınma ajansları, sivil toplum örgütleri, bölge halkı, tüm yerel unsurlar bu işin bir parçası olmak zorundadır.''
Tanıtım ve pazarlamada çok daha iyisini yapmak için hem ürün olarak hem de insan kaynağı olarak Türkiye'nin büyük bir potansiyele sahip olduğunu kaydeden, turizmin tüm dünyada konjonktüre veya trendlere bağlı, doğal artışına bakarak kendi rekorlarını kırıyor olmanın yeterli olmadığını kaydeden Bağlıkaya meselenin zaman içinde sadece kendi yaptığımızın daha iyisini yapmak olmadığını, rakiplerimizin yaptıklarından daha iyisini yapmak olduğunu vurgulayarak şöyle devam etti:
''Türkiye rakiplerinden daha avantajlı bir konumda fakat ülkeye gelen turist sayısın mevcut potansiyelin çok altında. Dört mevsim sunulabilecek turizm ürününe sahibiz ancak turist aldığımız aylar belli aylarda sınırlı kalıyor. Ocak-Şubat-Mart ve Kasım-Aralık aylarında Türkiye'ye gelen ziyaretçi sayısı 14.5 milyon. Bu dönemde gelen turist toplam ziyaretçimizin yüzde 29'unu oluşturuyor. Aynı dönemde İspanya’ya 31.2 milyon kişi gidiyor. Toplam içindeki oranı ise yaklaşık yüzde 37. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz kum güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak. Ülkemize gelen turistin neredeyse yüzde 75'i altı aylık bölümde, yüzde 25'i diğer aylarda geliyor. Turizmde hedeflenenin aksine daha fazla yaz aylarına sıkışıyoruz. Hedefimiz turizmi mümkün olduğu kadar deniz, kum, güneş sezonunun dışında kalan aylara da taşımak olmalı.''
Yarım asırlık tecrübesi, 15 bin üyesi, 100 binlerce çalışanı, tüm ülkeye yayılmış 35 Bölge Temsil Kurulu ve 15 İhtisas Başkanlığı ile edinmiş olduğu önemli bir bilgi birikimine sahip olan TÜRSAB'ın Türkiye Yüzyılı vizyonuna eşlik etmek için Turizm Yüzyılı projesini başlattığını duyuran TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya Turizm Yüzyılı projesinin amacının Türkiye'yi tek bir destinasyon olarak görmek ve merkezi yapılarla tek bir turizm ürünüymüş gibi tanıtıp pazarlamak yerine, her bölgeyi öne çıkan değerleriyle ayrı bir turizm destinasyonu olarak ele alacaklarının bilgisini paylaştı.
TÜRSAB firuz bağlıkaya bu kapsamda yapılacak çalışmaları şöyle sıraladı:
''Turizm için önemli plan, envanter gibi mevcut çalışmaları derleyerek işlevli hale getireceğiz, Türkiye genelinde seyahat acentalarına proje kapsamında özel eğitimler vereceğiz. Bölgenin sahip olduğu turizm değerlerine özgü pazarlama stratejileri geliştireceğiz, tanıtım planlaması yapacağız. Bölgelerin öne çıkan turizm özelliklerine uygun hedef fuarları belirleyip seyahat acentalarımızın ücretsiz katılımlarını sağlayacağız,
Yerel efsaneleri, hikayeleri turizm amaçlı işleyerek kültürel ve sanatsal unsurlar olarak turizm ekonomisine katkı sağlayacak ürün haline getireceğiz. Bölgelere özgü turistik ürünlere ilişkin tanıtım materyali oluşturacağız. Yerel halkın turizm faaliyetindeki rolünü artırmak için destinasyon bazlı turizm çalıştayları düzenleyeceğiz, turistik değerler ve turizm ekonomisine ilişkin yerel düzeyde farkındalığın artmasını sağlayacağız.''