Turizm sektörünün haber kaynağı Turizm Haber Merkezi'nin haberine göre Türkiye'ye 2023 yılı Ocak-Ekim döneminde 198 bin 807 turist gelen Çin'den 2024 sezonu için açılan erken rezervasyonlarda geçen yıla göre yüzde 15 artış görüldüğünü belirten Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler turizmde başarılı bir yıl geçiren Türkiye'nin erken rezervasyonlara göre 2024 yılında da büyümesini sürdüreceğinin görüldüğünü ifade etti.
Türkiye'nin tanıtımda atak davrandığını, erken rezervasyon kampanyalarının daha erken başlamasının turizmcinin elini güçlendirdiğini belirten TÜROFED Başkan Yardımcısı İşler son rakamlara göre Almanya pazarının önde gittiğini, İngiltere pazarının önemli gelişme gösterdiğini, Hollanda, Fransa ve Polonya pazarlarının da hareketli olduğunu söyledi. Çin'den yapılan erken rezervasyonlarda da geçen yıla göre yüzde 15 artış gözlendiğini aktaran İşler şunları söyledi:
''Pandemiden önce, 2019 yılına kadar Türkiye'ye yaklaşık 500 bin Çinli turist geldi. Daha sonra hem pandemiyle hem de Çin hükümetinin Çinli turistlerin yurt dışına çıkışlarını bazı ülkelerde yasaklayan kararlarıyla azaldı. Fakat geçtiğimiz günlerde Çin hükümeti bu kararını kaldırdı. Türkiye burada yeni bir ana pazar oluşturabilir. Eğer Almanya'nın 6 milyon civarı bir pazar olduğunu, Rusya'nın ona yakın, İngiltere'nin de 2,5-3 milyon civarında bir pazar olduğunu düşünürsek türk turizmi Çin pazarından 10 milyon turist alabilir. Türkiye'nin mevcut turist sayısının yüzde 20'sini sadece Çin pazarından elde etme şansı var. 10 milyon turist sayısı kimseye çok gelmesin. 1,5 milyara yakın olan bir nüfusta bugün 10 milyon bir turist payı almak yakalanmayacak bir hedef değildir.''
Türk turizminin bir iki ana pazarda kalmayıp pazar çeşitliliğini arttırabilecek kabiliyete sahip olduğunu, Türkiye Turizm tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nın (TGA) tanıtım ve pazarlama noktasında büyük role sahip olduğunu dile getiren İşler şöyle devam etti:
''Çin pazarının asıl istemiş olduğu ürünlere yönelerek, iyi servis eder, paketlenmiş güzel ürünlerimizi sunarsak Türkiye turizmi dev bir adım atar. Burada da özellikle TGA'ya çok büyük görev düşüyor. Avrupa'da yapılan tanıtım ataklarının Çin pazarında da uygulanması gerekiyor. Stratejik bir planlamayla Türkiye'ye önümüzdeki 5 yıl içinde Çin'den 10 milyon turistin gelmesi işten bile değil.''
Küresel turizm sektöründe yüksek büyüme potansiyelini barındıran ülkeler arasında dikkati çeken Çin'den gelen turist sayısı Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın yürüttüğü tanıtım kampanyalarıyla 2002 yılında 28 bin seviyelerinden 2019 yılında 426 bine kadar ulaştı. Koronavirüs salgını sürecinde bu ülkede uygulanan seyahat kısıtlamalarının etkisiyle rakamların 2021 yılında 26 bin seviyesine gerilediği Çin turizm pazarı 2022 yılında 89 bin 515'e ulaştı. Bu yıl grup seyahatlerindeki kısıtlamanın kaldırılmasıyla hızla yükselen Çinli turist sayısı 2023 yılı Ocak Ekim döneminde 198 bin 807'ye ulaştı.