TatilBudur'da ikinci sahte otel rezervasyonu skandalı!
Geçtiğimiz Eylül ayında Meksika turu sattığı ailenin otel rezervasyonun sahte çıkması ile gündeme gelen tatilbudur.com isimli seyahat acentasında yeni bir otel rezervasyonu skandalı daha ortaya çıktı.
Turizm sektörünün haber kaynağı Turizm Haber Merkezi'nin haberine göre tatilbudur isimli seyahat acentasından 300 bin TL ödeyerek Meksika tatili ve turu satın alan İzmir'de yaşayan 34 yaşındaki Kemal Muştu ve ailesinin Meksika'ya uçtuklarında polis kontrol noktasında otel rezervasyonunun sahte olduğu gerekçesiyle polis tarafından gözaltına alınması skandalından önce de benzer skandallarla müşterilerini mağdur ettiği ortaya çıktı.
19 Mayıs tarihinde Şikayet Var isimli siteye videolu bir içerik paylaşarak yaptırdıkları otel rezervasyonunun geçersiz olduğunu öğrendiklerini ve otele alınmadıklarını belirten Ercan isimli kullanıcı çektiği videoda yaşadığı skandal olayı şu ifadelerle anlattı:
''Merhaba. Tatilbudur.com'dan bir günlüğüne İzmir'den geceleme için otel fiyatı sormuştuk ve tuttuk otelimizi. Mallesef mağdur edildim. Rezervasyon yaptırmıştık ve paramı da ödedim. Onayını da verdim. Onayladıktan sonra benim onay kodumu verdiler. Bu işlemi 17 Mayıs'ta yaptım 19 Mayıs'ta da otelimize geldiğimizde rezervasyonun bulunmadığını, herhangi bir talebin olmadığını ve hiçbir şekilde o firma ile çalışmadığını, boş odaları olmadığını hatta otelin 3-4 gün tamamen dolu olduğunu, zaten tatilbudur isimli firma ile çalışmıyoruz dediler. Rezalet bir durum. Şu anda ailecek sokakta kaldık. ''
Yaşadıkları mağduriyet sonrasında firmayı aradıklarını, yarım saate döneceklerini ve kendilerini mağdur etmeyeceklerini söylediklerini belirten Ercan bırakın yarım saate dönmeyi 2 saat beklemelerine rağmen hiçbir şekilde kendilerini tatilbudur isimli firmadan arayan olmadığını söyledi.
19 Mayıs tarihinde sikayetvar.com isimli şikayet sitesine bırakılan videolu şikayete 22 Mayıs tarihinde dönüş yapan tatilbudur yazdığı cevapta şunları kaydetti:
'' Değerli misafirimiz, İlgili otel anlık doluluk sebebi ile rezervasyonunuza dair konfirme vermemiştir. Bu doğrultuda tarafınıza konaklama sağlayabileceğiniz muadil tesis sunulmuş fakat tarafınızdan kabul edilmediği için tarafımıza ödemiş olduğunuz tüm tutarınız iade edilmiştir. İade dekontunuz kontak mail adresiniz ile paylaşılmış, operasyon yetkililerimiz tarafından ilgili otel hakkında gerekli aksiyon alınmıştır. Öneri ve Talepleriniz için, musteri.iliskileri@tatilbudur.com e-posta adresimizden veya 0216 709 95 00 numaralı Müşteri İlişkileri birimimiz üzerinden bizlere ulaşabileceğinizi hatırlatmak isteriz. Saygılarımızla. Tatilbudur.com Müşteri İlişkileri''
Şikayet yazılmasından 3 gün sonra verilen cevaba ise Ercan isimli kullanıcı şu iafdelerle tepki göstererek yasal yollardan hakkını arayacağını belirtti:
''Bize rezervasyon gerçek olmadığını size ilettiğimizde yarım saat içinde çözüm bulacağınızı söylediniz iki saat bekledikten sonra biz kendi imkanlarımızla başka otel arayışına girdik ama kredi kartımızdaki limitimizi yeni otelde kullanmak isttedik bu nedenle ödeme iadesi istedik bu seferde bize iademiz için rezervasyon iptali gerekmekte dediniz (olmayan rezervasyonun iptali de ne oluyorsa) akabinde beni başka bir çalışanınız arayarak İzmir Bayraklı da başka bir otel önerdi bizde kabul etmedik zira biz İzmir Konak ta bir otelde kalmak istiyorduk öncelikli sebep bu dur. Nu durum gerçek ve samimi ihtiyaç giderici bir öneri değildi bu nedenle iki saat sonra böyle bir öneri kabul edilmedi tarafımızdan her şey telefon görüşmelerinde kayıtlı. İnsanlar tatil planı yaparken güvenilir siteler tercih ediyor zira bu tarz sitelerde dolandırıcılıklar olabiliyor biz sizi güvenilir firma diye tercih ettik ancak siz bizi mağdur ettiniz çocuklarla bilmediğimiz bir şehirde sokakta kaldık elimizde rezervasyon onay belgemiz olduğu halde bize yarım saat içinde sorunu çözeceğinizi vaat ettiğiniz halde resen dönmediniz benim yatırdığım parayı bana iade etmeyi sorun çözme olarak gördünüz sorun paranın iadesi değil zaten ben bunu hukuki yoldan alırım sizin lütfunuz olamaz bizim sizden Beğenerek size güvenerek aldığımız konaklamanın gerçek olmadığı ortaya çıkınca isteklerimiz doğrultusunda çözüm üretememeniz oldu.''