Türkiye turizminin 2023 karnesi ve 2024 hedeflerine yönelik değerlendirmelerde bulunan Akbelen ormanlarında ağaç katliamı yapan Limak Holding Turizm Grubu Başkanı aynı zamanda Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu jeopolitik ve doğa kaynaklı yaşanan olumsuzluklara rağmen elde edilen sonuçların sektör açısından mucize olduğunu söyledi.
2023 yılının hemen başında yaşanan deprem felaketi nedeniyle turizm sezonunun Haziran ayında başladığını ardından seçimlerin geldiğini ve sezonun ilk beş ayında turizmden bahsedemedik lerini kaydeden Akbelen ormanlarında ağaç katliamı yapan Limak Holding Turizm Grubu Başkanı aynı zamanda Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı kaan kavaloğlu şunları söyledi:
''Haziran ayında sezonu açtık. Yıl sonu tablosuna baktığımızda inanın gözlerimiz büyüyor. Açık söylüyorum bu rakamlar bizim için mucize. Şunu da unutmayalım bizim 1'inci kaynak pazarımız Rusya ve 3'üncü kaynak pazarımız olan Ukrayna halen savaş halinde. 2023 yılında Rusya ile Ukrayna arasında yaşanan savaş nedeniyle yaşanan kaybı Avrupa pazarı ile telafi ettik. Son rakamlara baktığımız zaman Polonya pazarı 1 milyon 150 bin turistle kaynak pazar haline gelmiş ve yıldız gibi parlıyor. Biz artık Polonya pazarını alman pazarının içinde görüyor Polonya'ya Almanya ehemmiyeti gösteriyoruz.''
2024 turizm sezonu için erken konuşmamak gerektiğini, yeni sezonda fiyat ve hizmet avantajının kaybedilmeden adımlar atılması gerektiğine dikkat çeken Kavaloğlu şöyle devam etti:
''Oteller erken açılabiliyor mu, sezon nisan ayında başlayabilecek mi, sezonu uzatabilecek miyiz bakıyoruz. Elbette turizmin aylara yayılması da var. Biz hep 12 ay turizm diyoruz ama gerçekçi olmak lazım. Sistemi önce 7, sonra 12 ay olarak planlamalıyız. Mesela son dönemde kültür çalışmaları çok iyi bir noktaya geldi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy bu alanı da çok iyi yönetiyor. Antik kentlerle ilgili yürütülen çalışmaların sektöre çok büyük faydası var. Türkiye dünyaya dizi ihraç eder hale geldi. Bu unsurun da tanıtıma büyük katkısı var. Ben bir turizm profesyoneli olarak bu işin sektörümüze olumlu yansımalarına bizzat şahidim. Bir yurt dışı gezimde taksi şoförü izlediği bir Türk dizisinden dakikalarca bahsedip bana çeşitli sorular sordu. O kadar detaylı sorulardı ki ben de şaşırdım. Üstelik o diziyi izlememiştim. Diziyi izliyorsun, bir sahne görüyorsun, oradaki doğal güzellik senin tatil planını bile değiştirebilir. İlerleyen dönemde bu alanın bize geri dönüşünü daha fazla almaya başlayacağız. TGA’nın da bu konuyla ilgili odaklandığı bir pazarlama faaliyeti olacak.''