Turizm sektörünün haber kaynağı Turizm Haber Merkezi'nin haberine göre Easyjet, Etihad, Eurowings gibi şirketler kendi markaları altında giderek artan bir şekilde turistik işlere el atarak seyahat paketleri satışına başlarken bu durum paket turların neden aniden bu kadar cazip hale geldiğinin de turizm sektörü tarafından sorgulanmasına neden oluyor.
Son dönemde bu trende katılan Etihad Airways tur operatörlüğüne soyunurken, Easyjet Holidays İngiltere'nin ardından Almanya pazarına da giriş yaptı. Ryanair ise TUI ve Weloveholidays gibi büyük tur operatörleriyle iş birliği yapıyor. Bu haberlerin artmasıyla birlikte, hava yolu şirketlerinin sadece uçuş değil aynı zamanda paket tur satmak istedikleri açıkça görülüyor. Sektör uzmanları bu trendin aslında yeni olmadığı belirtirken 2017 yılında iflas eden Air Berlin'in, Air Berlin Holidays ile paket tur işine başarıyla giriştiği hatırlatıyor.
İngiltere'nin bütçeli hava yolu Jet2'nin bilançolarının bu alanda büyük bir potansiyel olduğunu gösterdiğine dikkat çeken uzmanlar Jet2 Holidays'in 2014 yılında 1 milyon yolcuya hizmet verirken, 2022-23 döneminde 5,3 milyon yolcuya ulaştığını, bunun da Jet2 Holidays'i TUI İngiltere, Weloveholidays ve Booking'i geride bırakarak ülkenin en büyük tur operatörü yaptığını belirtiyor. Bununla birlikte, tur operatörlüğünün hava yolu şirketleri için daha yüksek karlılık sağladığını kaydeden uzmanlar normal uçuşlarda kar marjının yüzde 4-6 arasında olduğunu, paket turlarda bu oranın çok daha yüksek olduğunu ayrıca, paket turların giderek daha fazla tercih edilmesiyle pazarlama maliyetlerinin de azalabileceğine dikkat çekiyor.
Almanya pazarında da benzer bir trend gözlemleniyor. Jet2Holidays şu anda sadece İngiltere'de faaliyet gösterirken, Easyjet Holidays Berlin, Hamburg ve Münih'ten 47 destinasyona ve 3 bin otele uçuşlar düzenliyor. Eurowings ise Eurowings Holidays aracılığıyla Almanya'da tur operatörlüğü işine girmeyi planlıyor ve 2026 yılına kadar Almanya'daki en iyi on tur operatöründen biri olmayı hedefliyor.
Tur operatörlüğü işinin hava yolu şirketlerine kapasite kullanım esnekliği ve daha yüksek karlılık sağladığını vurgulayan turizm sektör uzmanları bu nedenle, birçok hava yolu şirketinin bu alana yöneldiğini ve gelecekte daha fazla büyüme ve rekabet beklendiğini kaydetti.