Turizm sektörünün haber kaynağı Turizm Haber Merkezi'nin haberine göre turist sayısı ve turizm gelirinde rekor hedefle sezona başlayan, sezonun zirve yapacağı Haziran, Temmuz ve Ağustos ayları öncesi yaşanan personel sorunundan dolayı kara kara düşünmeye başlayan ve özellikle kat, ön büro ve servis elemanı bulmakta çok ciddi sıkıntı yaşayan otel yöneticileri hizmet kalitesini derin biçimde etkileyen sorunu yabancı personel ile çözmeye çalışıyor.
Ancak bu aşamada da özellikle Kırgızistan, Ukrayna ve Rusya’dan getirilecek personelin izin sorunu gündemde. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) ile Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO), yaşanan sorunu öncelikli gündemleri arasına alıp ilgili bakanlıklara resmi olarak çözüm başvurusunda bulundu.
Sorunun git gide derinleştiğini ve personel sıkıntısının üst seviyede olduğunu kaydeden Profesyonel otel yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu kat, meydan temizliği, ön büro ve servis elemanı bulamadıklarını belirtti. Açığı kapatmak için yabancı çalışan getirmeye çalıştıklarında ise sürecin tamamlanmasının en az iki ay sürdüğünü söyleyen POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu son dönemde çok fazla ret de aldıklarını belirtti.
Şubat ayında yaptıkları başvuruların Mayıs ayında tamamlandığına dikkat çeken POYD Başkanı Saatçioğlu Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bu sürelerin kısaltılması için gerekli başvuruları yaptıklarını, sektörün beklentisinin çalışma izni sonuçlanma süresininnin en fazla 15 gün olması gerektiği yönünde olduğunu vurguladı.
7 ay çalıştırıp 5 ay yoklukta bıraktıkları dışarı illerden gelecek olan personeller kira ödeyecek kadar maaş alamadıkları için gelen personelin konaklamısını önemsemeyen otel yönetimi olduğu sürece bu sıkıntı devam edecek çünkü ülkemizde ki yüksek enflasyon yaşam standartlarını desteklemiyor turizm yönetimi ücret vermekten aciz az param gitsin çok iş yapılsın derdinde elindeki personellerinde değerlerini bilmemekte