Türkiye'nin önemli turizm pazarlarından Almanya'da Kasım ayında gerçekleşen seyahat satışlarında yaklaşık 1,8 milyar Euro'luk paket tur satışı kaydedilirken özellikle 2024 sezonuna dönük erken rezervasyon satışlarında dikkat çeken artışlar yaşandığı bildirildi.
Pazar araştırma şirketi TDA tarafından açıklanan verilere göre, Kasım ayında yapılan seyahat satışlarının yüzde 54'ünü organize tatil satışları oluştururken bu dönemde gerçekleşen erken rezervasyon satışları 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 23 artarak güçlü bir performans sergiledi.
Türkiye erken rezervasyon satışlarında öne çıkan destinasyon olarak İspanya ve Yunanistan gibi diğer rakipleri geride bırakarak Alman turistlerin tercihinde birinci sırada yer alırken Almanya pazarında 2024 sezonuna dönük satışlarda Doğu Akdeniz bölgesinde yüzde 30, uzak mesafe destinasyonlarda ise yüzde 10'luk bir artış görüldü. Alman tatilcilerin gelecek sezon için önceden rezervasyon yapmaya olan ilgilerinin arttığının belirtildiği araştırma sonuçlarına göre rezervasyon gelirlerinde pandemi öncesine kıyasla yüzde 3'lük bir artış yaşanırken misafir sayısında hala pandemi öncesi dönemin yüzde 18 gerisinde bir seyir sürüyor.
Bununla birlikte paket tatil satın alanların sayısında belirgin bir artış gözlemlenirken tur operatörleri aracılığıyla tatil alanların sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 54 artış kaydetti. TDA tarafından yayımlanan araştırma raporuna göre geçen yılın aksine enflasyon, enerji ve ısınma giderlerindeki artış, Almanların tatil planlamalarını olumsuz etkilemiyor.
Tur operatörlerinin son dakika ucuz teklifler sunma konusundaki tutumu, Alman tatilcileri erken rezervasyon yapmaya yönlendirirken kümülatif satışlardaki yüksek artışın önümüzdeki haftalarda ve aylarda bir düşüşe işaret ettiği belirtiliyor.